Lelki-szellemi oldalról megközelítve az ászanázás szellemi-lelki hatásai és amikre a jóga megtanít:

  • Nyitottnak lenni mások felé, új élethelyzetekkel könnyedebben szembenézni.
  • Bármilyen helyzetből jól kijönni, sérülés nélkül, akkor is ha a “világ a feje tetejére áll”.
  • Elfogadni önmagunkat és másokat. Könnyebben elfogadni mások nézőpontjait.
  • Tiszteletben tartani, hogy mindenki egyéniség, saját akarattal, gondolatokkal rendelkezik. Meghagyni a döntési szabadságát másoknak, privát szféra tiszteletben tartására tanít.
  • Erőszakmentességre, fizikailag, érzelmileg, szellemileg.
  • Türelemre, kitartásra.
  • Lelki rugalmasságra, fizikai mellett.
  • Vállalni önmagunkért a felelősséget. (Pl. csak addig megyek bele a pózba ameddig jól esik.)
  • Jelen pillanatban éljünk, intenzívebb gyakorlatok megkívánják a figyelmet, jelenlétet.
  • Elégedettségre.
  • Aktívan cselekedni és aktívan megpihenni.
  • Önismeretre.
  • Jobban odafigyelni az étkezésre.
  • Megbecsülni ami van, embereket és a természeti értékeket.
  • Őszintének lenni önmagunkhoz, másokhoz.
  • Ítéletnélküliségre.
  • Empátiára, saját testünkkel is empatikusan bánjunk. Elfogadni, hogy másnak nem biztos, hogy jó amit gondolunk.
  • Lelassulni, mindennek megvan az ideje, előrelátást fejleszti.
  • Kiszakadni a túlhajszolt hétköznapokból, legalább arra a másfél órára. Bár a jóga nem csak addig tart amíg valaki bemegy és kijön a jógateremből.
  • Belül megtalálni a boldogságot, külső tényezők, pótcselekvések helyett.
  • Lecsendesíteni az elmét és az érzelemvilágot.

 

Értékelés:

1 Csillag2 Csillag3 Csillag4 Csillag5 Csillag (Még nincs értékelés)
Loading...