was successfully added to your cart.
Mindig elhülve tapasztalom mennyire elhúzódik hetekre, hónapokra a jó megoldás megtalálása ez eü rendszer bugyraiban, akár egy egyszerű “derékbecsípődésnél” is. Mennyire túl van tolva, istenítve a Mckenzie, de hosszútávon több kárt fog okozni, mint hasznot. Túltolt homorítások miatt közeledni fognak a kisízületi nyúlványok, várható, hogy be fog csípődni az ízületi tok egyik bolyha. Homorítás mellett nem szabad elhanyagolni a rengeteg nyújtózást, különben nagyban megnő az ilyen helyzetek lehetősége.
Néhány egyszerű gyakorlat meg is oldaná a helyzetet. Nehézségi sorrendben a következőket érdemes gyakorolni.
Láb felpolcolásával tér jön létre a kisízületek között, amely enyhíti a fájdalmat.
Következő fokozat: Karokkal nyújtózni el ujjhegyekkel, akár egyesével az ujjakkal, majd öszes ujjal. Közben a talpat finoman beletolni a szék támlájába vagy egyszerűen a falba.
Ezzel az aktív nyújózással még több tér keletkezik, amely csökkenti a nyomást a porckorongokban is és a kisízületi irritációt is.
Nyújtózással aktiválódik a haránthas izom, amely szintén a probléma részbeni megoldásához vezet.
Talajon is lehetnek a talpak és fent a falon is akár.
Oldalra gördülve is meg lehet nyújtózni a felül lévő karral és lábbal.
Oldalra gördülésből érdemes térdelőtámaszba felsegítened magad. Semmiképp sem felülésből!
Ajánlott tehermentes helyzetben is átmozgatni a gerincet, térdelőtámaszban. Erre kiváló a macska póz. 
Fokozatosan lehet növelni a mozgás mértékét, óvatosan érdemes kimozgatni.
Érdemes kevésbé homorítani, ne nyomd össze újra a kisízületeidet.

 

 

 

 

 

 

Alapvető nyújtások:Tenyereket aktívan bele kell tolni a talajba, főként a mutatóujj alatti párnát és nyújtózni a keresztcsontba. Fejtetővel előre, farokcsonttal hátra. Ameddig jól esik ki lehet tartani a nyújtózást. Kiskutya póz.

Első fokozat: Csak a lábad emeld el pár centire a talajtól.
(Nem fitnesz fenékerősítésen van a hangsúly most… Nem kell magasra. Magasra emeled akkor be fog esni a derekad és csak összecsapod az ízületi felszíneket. Azt meg nem akarod, mert fájni fog.)

Sarokkal hátranyújtózás és fejtetővel előre nyújtózz. Derekat tartsd meg és onnan nyújtózz a 2 irányba. Mintha a hasizmoddal akarnád távolítani a csigolyákat.
Addig tartsd a nyújtózást amíg nyújtózik a derekad, ha már nem nyújtózik, vagy beesik akkor pihenj és jöhet a másik oldal.

2. fokozat:
Nyújtózás ellentétes karral és sarokkal.
Ismétlés 3x mind a két oldalra. Ezután még egyszer a kiskutya póz majd megint 3 ismétlés az ellentétes kar-láb emelésből.

Ez inkább megelőző jellegű gyakorlat, derékfájás, porckorongsérv kialakulása és kiújulása ellen.

Jó gyakorlást!

Nagy Katalin

Author Nagy Katalin

More posts by Nagy Katalin

Ez egy demó áruház tesztelési célokból — a rendelések nem kerülnek teljesítésre. Bezárás