Gyakori a gondosan összeállított heti edzésterv, amely napokra lebontja a test egyes területeit. Has, mell, láb, hát nap. Logikusnak tűnik, hiszen nem juthat idő mindenre ha, ezeket az izomcsoportokat külön szeretnénk kidolgozni. Viszont… Olyat nem látni sehol a természetben gerinces élőlényeknél, hogy hétfőn csak a lábát használja egy oroszlán, szerdán csak a hátizmaira van szüksége, pénteken pedig csak a mellizmait és az első lábait használja csak. 🙂

Furán néz ki, ugye?

Szerencsére egyre elterjedtebbek a teljes testet komplexen igénybe vevő mozgásformák, funkcionális tréningek különféle divatos elnevezésekkel.

(Bár általában jóga órákon sajnos még sokszor szétcincálják tematikus gyakorlással, ami lehet jó is, hiszen feltételezhetően az megy arra a témájú órára akinek azon a területen van fejleszteni valója, mégis előnyösebb lenne belevenni az óra témájába más területeket is ami kapcsolódik. Márpedig minden mindennel kapcsolódik, max. máshol van a fókusz.)

Másik amit kétlek, hogy egy oroszlán vagy egy nyuszi valaha is izomlázas lett volna, sok bicepsz gyakorlat után begyulladna a válluk, az elég cinkes lenne valakinek, aki a természetben él…

Sokféle gyakorlatokkal szerintem többre lehet menni, hosszútávon elérhető, hogy ne legyen izomláz és ha esetleg van, akkor sem olyan beteges mértékű, hogy nem vagy alig tudsz kikelni az ágyból. Biztosan tudhatod ekkor, hogy nem megfelelően egyenletes volt a terhelés, érdemes visszább venni, gyakorlatokat módosítani, változatosabban edzeni.

 

Értékelés:

1 Csillag2 Csillag3 Csillag4 Csillag5 Csillag (Még nincs értékelés)
Loading...