Mivel gerincjóga az óratípus elnevezése így azt lehet gondolni, hogy “csak” a gerinccel foglalkozunk. Ez viszont tévedés, hiszen a jóga, a gerincjóga is, az egész ember lényére hatással van. Szerencsésebb lenne szerintem kezdő gerincközpontú hatha jógának hívni, hiszen az átlagember mozgáskultúrájához igazodik, felkészítve a jógázót a teljes hatha jóga gyakorlataira, amely esetenként hosszú évek gyakorlása szükséges egy-egy nagyobb fizikai igénybevételt jelentő ászanára. Emellett végzünk pránajáma – légzőgyakorlatokat, relaxációnál ellazítjuk az egész lényünket.

A pózok hatásai rendkívül összetettek. Egyszerre javítunk általános közérzetünkön, hangulatunkon, az emésztésen, méregtelenítésen, vér és nyirokkeringésen, immunrendszerünkön, visszereink állapotán. Kedvező hatású a hormonrendszerre, pajzsmirigyproblémákra, női panaszokra, idegletapadásokra, egyensúlyérzékünkre. Enyhíti a szorongást, depressziót.

Javul a gátizmok tónusa, így megelőzhető az időskori inkontinencia. Feszesebbé válik a bőrünk, arcizmaink ellazításával, feszültség kioldásával segít mérsékelni a ráncok kialakulását is. Megelőzhető a csontritkulás, a váll, térd és csípő problémák/protézis, kopások, esetleges sérülések, elesések.
Energetikai szinten hatékonyan tisztítja az elmét, érzelmeket. Mentális téren rugalmasabbá válunk. Kitartóbb gyakorlással fejlődik a személyiségünk, nyugodtabbá, kiegyensúlyozottabbakká, elfogadóbbakká, türelmesebbekké, szeretetteljesebbé válunk másokkal és önmagunkkal szemben. Növeli az önbizalmat, a hamis egót viszont csökkenti. Így javít emberi kapcsolatainkon, problémamegoldási képességünkön.

Emellett természetesen aktiváljuk a gerincet stabilizáló izmokat, amely kulcsfontosságú. Felülírjuk az előnytelen mozgásmintákat, létrehozzuk testünk funkcionális egységét. Aktiváljuk a mélyhas, hát és farizmokat, formásabb alakot varázsol, karcsúbb derekat. Megelőzhető, javítható a gerincferdülés, porckorongsérv, bechterew, scheuermann, és a kevés mobilizálás miatti nyak hát és derékpanaszok.
Könnyíti a meditációs ülést, hiszen ezért is alakult ki a jóga.

Gerincjógán figyelembe veszem az egyéni panaszokat, állapotokat, aktuális hangulatot. Ehhez igazítom a gyakorlást. Inkább azokhoz alkalmazkodom akik újak, van valamilyen panaszuk, hiszen nekik van igazán a legjobban szükségük arra, hogy rájuk figyeljek. Ezért ritkán kell azt mondanom, hogy ezt vagy azt ki kell hagynia valakinek. Inkább azokat alkalmazom amiben tud fejlődni az is aki évek óta jógázik és az is aki csak most kezdi.

Alkalmanként céllal gyakorlunk, ekkor többnyire kivonulunk a zöldbe jógázni, tudatosítjuk szándékainkat, sankalpankat. Foglalkozunk az elengedéssel, benső fényünk figyelemre fordításával, új céljainkkal, mindazzal ami fejlődésünk szolgálja, a szabadban pedig töltekezünk, tisztulunk, közelebb kerülünk a természethez. (Ezek az alkalmak a természeti ünnepekhez kapcsolódnak, hiszen a természet részei vagyunk, a napfordulókhoz, napéjegyenlőségekhez és a közöttük lévő időben, kb. havonta ingyenesen látogathatók.)