ANJALI ASANA

Rávezetés a harcos egyes pózra.

Hatása:
– Nyújta a csípőhorpasz izmot, csökkenti a porckorongokra és a kisízületekre gyakorolt terhelést, megelőzi a kopást
– Hossza ülés után ajánlott, mert üléskor rövidül
– Medence megfelelő dőlését segíti, ezzel támogatja a termékenységet
– Megelőzi a csípőízület mozgástartományának beszűkülését, idő előtti kopását, akár a csípőprotézist
– Farizmok aktívabb működését teszi lehetővé, szintén a csípőízület és a gerinc egészségét támogatja, esztétikai hatása mellett
– Időskori csontritkulással és feszes csípőhorpasszal nő a csigolyaív szakadás, elcsúszás kockázata, ez megelőzhető, mozgással pedig a csontritkulás is

HARCOS 1 HATÁSA:

– Nyújtja a vádlit
– Fejleszti a talpboltozatok tudatos fenntartását, stabil boka érhető el

– Aktiválja a térdet körül

vevő izmokat, támogatja a térdízületet
– Erősíti a combokat
– Tudatosítja a térd középhelyzetét, hosszú távon megelőzi a térdfájdalmakat
– Nyújtózás aktiválja a haráthasizmot
– Fejleszti az egyensúlyt
– Nyitottabbá tesz, fejleszti az önbizalmat, a bátorságot
– Segít szembe nézni azzal ami előttününk áll
– Futás, taposógép, alulról indított hasizomgyakorlatok után kiváló nyújtó ászana

GYAKORI HIBÁK:
Anjali ászanánál:

Vállak felhúzása a fülhöz, térden támaszkodás
– Elöl lévő térd a boka elé megy, itt még kevésbé terheli a térdet
– Kicsi a távolság a 2 láb között
– Kevés súly előrevitele, nem elég intenzív nyújtás a hátul lévő láb oldalán
– Légzés-nyújtás nincs összhangban, kilégzéssel nyújts

Harcos 1 hibák:
– Talpboltozatok beesnek
– Elöl lévő térd a boka elé megy, túlterhelődik a térd szalagrendszere, a pózt aktív izommunkával tartjuk fenn, nem a szalagok értelmetlen fájdalomgerjesztő nyújtásával
– Nem kellően laza csípőízületnél megcsavarodik a hátul lévő térd -> fájni fog, általában 2-3 hónap múlva jelentkezik, nem azonnal.
– Túlfokozott homorítás, hátra dőlés, túlterheli a gerinc kisízületeit
– Fejjel felfelé nézünk vagy lefele, a harcos előre néz, hogy megpillanthassa mi az ami elötte áll és le tudja gyűrni
– Karok ugyan fel vannak emelve, de nincs meg a nyújtózás, nem aktiválódik a gerincet védő izomfűző
+ Kezdő változatban mind a 2 lábfej előre nézzen. Akkor lehet kissé hátrafelé fordítani a talpat ha leér a sarok és ha a csípőízületből jön létre az elfordulás, nem a térdet tekerjük/pusztítjuk vele. Otthoni gyakorlásban segíthet a tükör, térd és a 2-3. lábujj egy irányba nézzen a hátul lévő láb oldalán.