Akármennyire egészségesen étkezünk, élünk, bizony ezzel együtt is előfordulhatnak műtőbe vezető helyzetek. Lehet, hogy későn kezdett el figyelni a táplálkozásra, életvitelre vagy ettől függetlenül is lehet pl. genetikai hajlam vagy egy rakat más, amikről nem tehetünk.

Hasi műtéteknek a következménye (háton át végzett beavatkozásoknak sokkal inkább) a stabilizáló izomfűző semmivé válása, olyan szinten, hogy fekvéskor is fájhat a derék, (de sétáláskor, mozgáskor kevésbé, ezért sem éri meg elfeküdni). 🙂 Elsősorban a laparosról írok.

Nem ajánlott 6 hétig sportolni, viszont ez idő alatt is érdemes mértékkel mozogni, javaslom felkeresni gyógytornászt magánpraxisban még a műtét előtt, hogy ő már foglalkozhasson veled a kórházban(!), mert ami nem esik rosszul azt szabad csinálni, plusz még egy szakember is vigyáz rád. Vagy jóval a várható műtét előtt, hogy minél kevesebb kárt tegyen benned a sajnálatos beavatkozás, ha már tudod, hogy elkerülhetetlen.

Érdemesebb egyszer-kétszer kifizetni 5-10 ezret gyógytornásznak, mint ingyenes gyógytornára járni, ami kb. hatástalan (mert a nagy részét a természet és az idő úgyis megoldja, alattomos kezeletlenségek csak később jelentkeznek), mivel sokszor azt sem tudják, miért vagy ott, nem is kérdezik, nincs személyes idő mindenkit részletesen meghallgatni, eleve 20 perc az egész… Nem javítanak ki, nincs elmondva mit, miért, nem tanítanak alapvető anatómiát ami szükséges lenne a saját gyakorlásodhoz, érdemi javulásodhoz, otthoni gyakorlást nem írnak elő, de csak heti 1-2x vannak ilyen kezelések, holott napi 2-3 lenne az ideális feltételezve a 20 percet alkalmanként.

Tapasztalatból írom ezeket, nem az eü ellátó rendszernek köszönhetem, hogy nem kellett megműteni gerincinstabilitás miatt is, a meggyengített hasizmok következményeként, hanem az elvégzett képzéseimnek gyógytornászoknál, jógának, saját gyakorlásnak, terápiás mozgásnak (bár legalább a kövektől megszabadultam).

Kérd meg a kiválasztott gyógytornászod, hogy állítson össze Neked egy gyakorlatsort, tanítsa be helyesen, javítson ki ha kell, szánja rád azt a 2-3 órát ami szükséges ahhoz, hogy meggyógyulhass és jobb legyél, mint utána(!), fejlődhess, szabadon mozoghass minél tovább!

Pár havonta érdemes új gyakorlatokat kérni, egyre nehezebbeket, így garantálható a fejlődésed!

Ha nem találnál gyógytornászt, szeretnék adni egy kis kapaszkodót milyen gyakorlatokkal segíthetsz önmagadon. 12 ászana, 4 légzőgyakorlatot találsz itt.

Ezért küzdeni kell, Te döntésed, akard a legjobbat önmagadnak!

 

 

Értékelés:

1 Csillag2 Csillag3 Csillag4 Csillag5 Csillag (Még nincs értékelés)
Loading...