Gerinces cikkekjóga gyakorlatokJógaterápiaTesttartás javítás

Hosszú utazás előtti és utáni jóga ászanák

By 2019-07-04 No Comments

Hosszú utazás után jól esik megnyújtózni, akármivel is mész. Olyan gyakorlatokat szeretnék most adni amelyeket az utazás végeztével rögtön csinálhatod is állva a gyakorlatokat. Ezután találod a vezetés, utazás előtt végezhető pózokat.

Ezeket csinálhatod a hosszú út végeztével

1. Nyújtózás – Egyszerűen csak nyújtózkodj, ahogy jól esik.

2. Dvikonászana – 2 szög póz –  Biztonságos kivitelezés: Felsőtest feküdjön rá a combokra, ezzel véded a derekad.

 

Haladóbbaknak Anahata Chakra Baddha Hasta Virabhadrasana kacifántos nevű póz

 

3. Ardhachandrasana – félholdállás egyik változata

4. Harcos 1

Gyakori hibák: túlzott homorítás, fej felfelé emelése

vagy haladóbbaknak hansasana

A csípő ne nyíljon ki oldalra

5. Utkatasana – szék póz, karok lent, voltak pont fent eleget, ilyenkor szükséges megnyújtani a vállat felfelé húzó izmokat, tehát lefelé nyújtózni a kisujjakkal a lapocka alsó csücskeiből

Vagy haladóbbaknak harcos 3, karok legyenek a törzs mellett

Hiszen vezetéskor végig előre voltak nyújtva, most legyenek egy kicsit hátul is, ezzel is elkerülhetjük a másnap reggeli nyak beállását, elfekvését. Felesleges tovább erőltetni a lapocka felfelé húzó izmokat, hátrafelé nyújtózással nyújtani kell őket.

Itt találod az utazás előtti ászanákat

Nézzünk pár ászanát ha tudod, hogy sokat kell ülnöd autóban, vonaton.

  1. Nyújtózás

2. Birddog – Mélyhas és mélyhátizmok aktiválása, melyek ülés hatására gyengülnek vagy teljesen ki is kapcsolnak, ami oka a legtöbb derékfájásnak

Gyakori hiba: láb túlzott emelése, sokkal jobban nyújtózik a deréktáj ha lent vannak a lábujjak és csak addig emeled a lábad ameddig képes a derekad nyújtózni.

3. Shalabhasana

Kivitelezés: Hátsó combizmok lazán tartása, farizmok aktiválása folyamatosan, lapocka intenzív zárása és lefelé húzása

4. Kandarasana – Kis híd, ezzel együtt ajánlom gyakorolni a boldog baba pózt, jobb oldali

Állat tartsd behúzva a mellkashoz.

 

5. Vakrasana – csavaró póz Biztonságos kivitelezés: nem húzod bele magad a csavarásba és egyenes gerincet csavarsz

Egyszerűség kedvéért, lehet törökülésben is ülni, belehúzni magad a pózba ilyenkor is tilos! Vagy lehet, de nem jó a derekadnak.

 

 

 

6. Dhanurászana íjpóz,                                                         Chakrasana teljes híd

+1 Ha még szokatlan, hogy 1-2 órán keresztül fogod a kormányt, érdemes néhányszor összeszorítani a tenyereket és kipattintani az ujjakat, mintha vizet spriccelnél.

+2 Amit semmiképp nem ajánlok, vállal tartott mobiltelefon, sem irodában ülve, főleg nem menet közben. Szerencsére már nagyon jó telefontartókat, headsetet lehet kapni, hálás lesz érte a nyakad és kevésbé is leszel feszült. Test állapota visszahat a lélek állapotára.

 

Leave a Reply