Ászanák hatásai

Lefele néző kutya póz – Adho mukha svanasana

By 2019-08-07 No Comments

Ászanák hatásai heti sorozat folytatása

Lefele néző kutya – Adho mukha svanasana
Ászana változatai, módosítások: hegytartás – szuméru ászana, Bhudhara asana

✅ Elcsendesíti az elmét, nyugtat
✅ Erősíti a csuklókat
✅ Formálja a karokat, vállakat
✅ Nyitja a mellkast, javítja a testtartást
✅ Lazítja a túlfeszült nyakizmokat
✅ Hatékonyabban nyújtóztatja a nyakat, mint a gravitációs állvány, mivel 2 irányú aktív nyújtózás is létre jön a testben, helyet csinál a nyaki porckorongoknak
✅ Állkapocs ízületi fájdalmak megelőzése, nyaki gerinc miatt
✅ Aktiválja a haránthasizmot, enyhíti a derékfájást
✅ Javítja az agy vérellátását, keringését, felfrissít, hosszútávon gátolja az agyi érelmeszesedést, fejleszti a koncentrációt és a memóriát
✅ Javítja az emésztést
✅ Tehermentesíti a gáttájékot, női szerveket, méhsüllyedés ellen kiváló
✅ Enyhíti a menopauza tüneteit és a fejfájást

✅ Javít a tüdő keringésén, segít az asztmán, krónikus hörghurut esetén
✅ Segít megelőzni a csontritkulást, ülőideg/piriformis szindrómát
✅ Jó hatással van az álmatlanságra, orrmelléküreg gyulladásra
✅ Szabályozza a hormon rendszert hosszabb idejű kitartása esetén (tobozmirigy, agyalapi mirigy, pajzsmirigy, mellképajzsmirigy, nemi mirigyek keringése)
✅ Nyújtja a gerincet, megelőzi a kisízületi kopást, gerincsérvet, kisebb porckorongsérvekre jótékony hatású
✅ Medence asszimmetria esetén kiváló, amennyiben megtartjuk a combok finom befele csavarását
✅ Nyújtja a vádlikat, hamstringeket / hátsó combizmokat
✅ Lazítja a talpi kötőszövetet, megelőzi a sarkantyút, emeli a talpboltozatot helyesen végezve
✅ Fiatalítja az arcot, fej keringésének élénkítésével segít a hajhullás ellen

🦄Könnyítés:
Ha egyenes háttal nehéz tartani ajánlott behajlítani a térdeket, póz neve lényegtelen ebben az esetben. Mindig az ászanát igazítjuk a jógázó fizikai adottságaihoz, nem az ászanába erőltetjük bele magunkat!
Személyre szabott igazítás fontosabb, mint az ászana nevén froclizni. 🤗 Jógikus mentális rugalmasságot, elfogadást, nem ártás szemléletét fejleszti. 🙏

☢️ Gyakori hibák:
☢️ Mutatóujj párnájának felemelkedése, hiánya esetén a csuklók túlterhelődnek
☢️ Domború derék
☢️ Túl kicsi – túl nagy távolság
☢️ Nyújtózás hiánya
☢️ Belső talpak leérnek a talajra, tartsd felfelé húzva
☢️ Hátrahajló térd esetén nem ajánlom a térd teljes kinyújtását

❌ Kontraindikáció – ellenjavallat

❌ Teli gyomorral nem ajánlott
❌ Szemműtét utáni állapot – kérd szemorvosod javaslatát egyes szembetegségek esetén
❌ Váll, csukló, könyök sérülések
❌ Ágyéki nagyfokú porckorongsérv
❌ Carpal tunnel, csukló alagútszindrómája
❌ Hasmenés
❌ Várandósság késői fázisában
❌ Magas vérnyomás, ill. rövid ideig max fél percig lehet kitartani
❌ Szívproblémák
❌ Szédülés

 

Cikk írója:

Nagy Katalin

Gerincterápiás jóga oktató, Preventív és korrektív gerinctréner