was successfully added to your cart.

PARSVA BALASANA – BIRD-DOG

Ászana hatásai:
– Nyújtja a gerincet, enyhíti a derékfájást
– Aktiválja a haráthas izmot, amely leveszi a terhet a porckorongokról, védi őket, ezzel megelőzi a porckorongsérvet, (“rossz mozdulat”) és a szegmentális instabilitást, kisízületi irritációt, idő előtti meszesedést, kopást, háziorvoshoz, kezelések permutációjára való járkálást…
– Haráthas izom aktiválásával megelőzi, hogy egy “rossz mozdulattól” becsípődjön a gerinc kisízületének a felrostozódott bolyha
– Aktiválja a mélyhátizmokat, (multifidus, rotatores) amelyek hosszas ülés hatására kikapcsolnak, elgyengülnek, feladatuk a porckorong védelme és a könnyed járás biztosítása
– Biztosítja a gerinc stabilitását, megtanítja együttműködni a has és a hátizmokat
– Javítja az egyensúlyt, csökkenti az elesés, megbotlás esélyét
– Enyhít egyes típusú csípő fájdalmakon
– Aktiválja a gátizmokat
– Tehermentesíti az alhasi, hasi szerveket, javíthatja a termékenységet
– Javítja az emésztést
– Megőrzi a gerinc fiatalos mozgását
– Térdelő helyzet ellenére hosszútávon gyakorolva segít megelőzni a térdfájdalmakat
– Fejtetővel előre nyújtózkodva szabadabb mozgásúvá teszi a nyakat
– Erősíti a váll hátulsó izmait, (delta, rombuszok)
– Erősíti a csukló teherbírását

Pro tipp, KEZDŐ, HALADÓ VÁLTOZATOK:
– Érzékenyebb térdűeknél ajánlott puha takarót használni, amíg komfortos lesz a térdnek
– Kezdeti gyakorláskor tedd a kezed egy székre is, hogy a későbbiekben ez a kéz magasság rögzüljön
– Haladóbb gyakorlás: lábujj emelése 10cm-re, közben a medence és súlypont változása nélkül végig fenntartott nyújtózással. Inkább kevésbé emeld a lábad, itt a gerinc nyújtóztatása a lényeg

GYAKORI HIBÁK:
– Láb túl magasra emelése
– Medence elbillenése
– Súlypont hátravitele
– Homorú derék, gerinc kisízületeinek összecsapása
– Váll felhúzása a fülhöz, nyújtózás előre, de lapockával hátra nyújtózz
– Túltolt erővel nyújtózás, inkább összehúzódnak az izmok a csigolyák távolítása helyett
– Térd a csípő alatt, tenyér a váll alatt kell, hogy legyen
– Egóból gyakorlás, tedd félre az egót, ha könnyebb változatnál jobban nyújtózik a derekad akkor csináld az, hatásosság rovására ne nehezítsd feleslegesen. Nem hiszed el, legjobb ha megtapasztalod, kipróbálod.

Jó gyakorlást!

Nagy Katalin

Author Nagy Katalin

More posts by Nagy Katalin

Ez egy demó áruház tesztelési célokból — a rendelések nem kerülnek teljesítésre. Bezárás