PARSVA BALASANA – BIRD-DOG

Ászana hatásai:
– Nyújtja a gerincet, enyhíti a derékfájást
– Aktiválja a haráthas izmot, amely leveszi a terhet a porckorongokról, védi őket, ezzel megelőzi a porckorongsérvet, (“rossz mozdulat”) és a szegmentális instabilitást, kisízületi irritációt, idő előtti meszesedést, kopást, háziorvoshoz, kezelések permutációjára való járkálást…
– Haráthas izom aktiválásával megelőzi, hogy egy “rossz mozdulattól” becsípődjön a gerinc kisízületének a felrostozódott bolyha
– Aktiválja a mélyhátizmokat, (multifidus, rotatores) amelyek hosszas ülés hatására kikapcsolnak, elgyengülnek, feladatuk a porckorong védelme és a könnyed járás biztosítása
– Biztosítja a gerinc stabilitását, megtanítja együttműködni a has és a hátizmokat
– Javítja az egyensúlyt, csökkenti az elesés, megbotlás esélyét
– Enyhít egyes típusú csípő fájdalmakon
– Aktiválja a gátizmokat
– Tehermentesíti az alhasi, hasi szerveket, javíthatja a termékenységet
– Javítja az emésztést
– Megőrzi a gerinc fiatalos mozgását
– Térdelő helyzet ellenére hosszútávon gyakorolva segít megelőzni a térdfájdalmakat
– Fejtetővel előre nyújtózkodva szabadabb mozgásúvá teszi a nyakat
– Erősíti a váll hátulsó izmait, (delta, rombuszok)
– Erősíti a csukló teherbírását

Pro tipp, KEZDŐ, HALADÓ VÁLTOZATOK:
– Érzékenyebb térdűeknél ajánlott puha takarót használni, amíg komfortos lesz a térdnek
– Kezdeti gyakorláskor tedd a kezed egy székre is, hogy a későbbiekben ez a kéz magasság rögzüljön
– Haladóbb gyakorlás: lábujj emelése 10cm-re, közben a medence és súlypont változása nélkül végig fenntartott nyújtózással. Inkább kevésbé emeld a lábad, itt a gerinc nyújtóztatása a lényeg

GYAKORI HIBÁK:
– Láb túl magasra emelése
– Medence elbillenése
– Súlypont hátravitele
– Homorú derék, gerinc kisízületeinek összecsapása
– Váll felhúzása a fülhöz, nyújtózás előre, de lapockával hátra nyújtózz
– Túltolt erővel nyújtózás, inkább összehúzódnak az izmok a csigolyák távolítása helyett
– Térd a csípő alatt, tenyér a váll alatt kell, hogy legyen
– Egóból gyakorlás, tedd félre az egót, ha könnyebb változatnál jobban nyújtózik a derekad akkor csináld az, hatásosság rovására ne nehezítsd feleslegesen. Nem hiszed el, legjobb ha megtapasztalod, kipróbálod.

Jó gyakorlást!